Vodící kladky H & T mohou být v případě používání namazaných vodících drah provozovány až do maximální rychlosti vozíku 250 m / min. V případě pohybu na nenamazaných vodících drahách by měla být maximální rychlost omezena na 90 m / min. Pokud je nutno počítat během provozu s chvěním systému, musí být i v případě nižších rychlostí pojezdu namazán kontaktní pár kladka - kolejnice.
Veškeré hodnoty jako nosnost, popř. mezní zatížení, které jsou uvedeny v tabulkách rozměrů vodících kladek, jsou vypočítány výhradně pro případ použití namazaných vodících drah. Nebylo-li možné oběžné dráhy z technických důvodů namazat, je třeba snížit přípustné mezní zatížení u provedení s jehlovým ložiskem typové řady NFR, popř. NFRE na 50 % udávaného mezního zatížení „Fr dyn.“.
Vodící kladky typové řady FRW … VA a HTLR …VA jsou opatřeny těsněním z PH a neměly by být proto vystavovány vyšším teplotám než 80 °C v trvalém provozu a krátkodobým teplotám 100 °C.
Vodící kladky typové řady NFR a NFRE jsou vybaveny labyrintovým těsněním a mohou být v případě odpovídajícího maziva vystaveny vyšším teplotám. Vodící kolejnice typových řad PFS a PFSH mohu být bez zvláštních opatření používány až do stálé teploty 110 °C. Hliníkové kombinované typové řady AFW a AFWH by měly být z důvodu rozdílných součinitelů roztažnosti jednotlivých materiálů používány pouze v teplotním rozsahu -20 °C až +70 °C . Je třeba se vyvarovat takovým druhům aplikací, u kterých dochází k ustavičným změnám teplot. Prokonzultujte případy užívání nad rámec těchto doporučení s našimi technickými poradci.
Přesnost chodu vodících kladek odpovídá standardní přesnosti P0 dle DIN 620 (ISO 492). V případě vyšších požadavků na přesnost chodu se obraťte na naše technické poradce. Vodící kladky typové řady PFS a PFSH se zhotovují s vysokou přesností. Odchylka rovnoběžnosti kluzných ploch k sobě navzájem činí 0,012 mm na celou délku kolejnice. Odchylka rovnoběžnosti tloušťky kolejnice k upínací ploše činí 0,010 mm / m ,při přímosti 0,2 mm v nenamontovaném stavu.V případě užití vodících kladek PFSH je třeba dodržet, aby odchylka rovnoběžnosti obou kolejnic k sobě navzájem nečinila více než 0,015 mm v případě používání systému bez vůle. Vodící kladky typové řady AFW a AFWH se vyrábějí s maximální odchylkou rovnoběžnosti vodících hřídelí k sobě navzájem 0,025 / 1000 mm. Maximální odchylka mezi osou oběžné dráhy a plochou pro našroubování činí v závislosti na konstrukční výšce ±0,15 až ±0,20 mm. Detailnější informace obdržíte od naší technické podpory.
Samostatné kruhové tyče typové řady PFW (hřídele) se pohybují v tolerančním poli H 6. Přímost činí 0,1 mm/m.
Vodící systémy H & T mohou být používány jak s namazanými, tak i s nenamazanými vodícími dráhami. Viz pasáž mezní zatížení. Vodící kladky s kuličkovým uložením FRW/FRWE mají trvalou náplň maziva a nemohou být dodatečné mazány.Vodící kladky s jehlovým uložením NFR/NFRE jsou poprvé namazány ve výrobním závodě a v případě potřeby mohou být domazávány. To platí rovněž pro typové řady FR/E 80 atd.