Tento web používá soubory cookies. Dalším procházením webu vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookies. Více informacíSouhlasím
logo Speciální Ložiska Brno

Kuželíková axiální ložiska do hutních provozů.

Válečková ložiska do vysokých teplot.

Výroba plastových dílů třískovým obráběním i vstřikováním.

Vývoj a zakázková výroba speciálních valivých ložisek.

 

Technické pokyny

Mezní rychlosti

Vodící kladky H & T mohou být v případě používání namazaných vodících drah provozovány až do maximální rychlosti vozíku  250 m / min. V případě pohybu na nenamazaných vodících drahách by měla být maximální rychlost omezena na   90 m / min. Pokud je nutno počítat během  provozu s chvěním systému, musí být i v případě nižších rychlostí pojezdu namazán kontaktní pár kladka - kolejnice.

 

Mezní zatížení

Veškeré hodnoty jako nosnost, popř. mezní zatížení, které jsou uvedeny v tabulkách rozměrů vodících kladek, jsou vypočítány výhradně pro případ použití namazaných vodících drah. Nebylo-li možné oběžné dráhy z technických důvodů namazat, je třeba snížit přípustné mezní zatížení u provedení s jehlovým ložiskem typové řady NFR, popř. NFRE na 50 % udávaného mezního zatížení „Fr dyn.“.

 

Provozní teplota

Vodící kladky typové řady FRW … VA a HTLR …VA jsou opatřeny těsněním z PH a neměly by být proto vystavovány vyšším teplotám než 80 °C v trvalém provozu a krátkodobým teplotám 100 °C.

Vodící kladky typové řady NFR a NFRE jsou vybaveny labyrintovým těsněním a mohou být v případě odpovídajícího maziva vystaveny vyšším teplotám. Vodící kolejnice typových řad PFS a PFSH mohu být bez zvláštních opatření používány až do stálé teploty 110 °C. Hliníkové kombinované typové řady AFW a AFWH  by měly být z důvodu rozdílných součinitelů roztažnosti jednotlivých materiálů používány pouze v teplotním rozsahu  -20 °C  až +70 °C . Je třeba se vyvarovat takovým druhům aplikací, u kterých dochází k ustavičným změnám teplot. Prokonzultujte případy užívání nad rámec těchto doporučení  s našimi technickými poradci.

 

Výroba - přesnost chodu

Přesnost chodu vodících kladek odpovídá standardní přesnosti  P0 dle  DIN 620 (ISO 492). V případě vyšších požadavků na přesnost chodu se obraťte na naše technické poradce. Vodící kladky typové řady PFS a PFSH  se zhotovují s vysokou přesností. Odchylka rovnoběžnosti kluzných ploch k sobě navzájem  činí 0,012 mm na celou délku kolejnice. Odchylka rovnoběžnosti tloušťky kolejnice k upínací ploše  činí  0,010 mm / m ,při přímosti  0,2 mm v nenamontovaném stavu.V případě užití vodících kladek  PFSH je třeba dodržet, aby odchylka rovnoběžnosti obou kolejnic k sobě navzájem nečinila více než   0,015 mm v případě používání systému bez vůle. Vodící kladky typové řady  AFW a AFWH se vyrábějí s maximální odchylkou rovnoběžnosti vodících hřídelí k sobě navzájem 0,025 / 1000 mm. Maximální odchylka mezi osou oběžné dráhy  a plochou pro našroubování činí v závislosti na konstrukční výšce   ±0,15 až ±0,20 mm. Detailnější informace obdržíte od naší technické podpory.

Samostatné  kruhové tyče typové řady  PFW (hřídele) se pohybují v tolerančním poli H 6. Přímost činí  0,1 mm/m.

 

Mazání

Vodící systémy  H & T mohou být používány jak s namazanými, tak i s nenamazanými vodícími dráhami. Viz pasáž mezní zatížení. Vodící kladky s kuličkovým uložením  FRW/FRWE mají trvalou náplň maziva a nemohou být dodatečné mazány.Vodící kladky s jehlovým uložením NFR/NFRE  jsou poprvé namazány ve výrobním závodě a v případě potřeby mohou být domazávány. To platí  rovněž pro typové řady  FR/E 80 atd.

 

Kontakt:
SLB, spol. s r.o.
Tuřanská 1
620 00, Brno
Czech Republic
WEB: www.slb.cz
E-mail: slb@slb.cz
Tel: +420 5 45 21 92 56
Fax: +420 5 45 22 93 09
Copyright © 2018 Vášprostor.cz
Všechna práva vyhrazena
Grafický návrh: Martin Koťan