U excentrických vodících kladek FRW/E, popř. NFR/E je možné nastavení bez vůle. Při nastavování excentrických vodících kladek je třeba dbát na to, aby se při dotažení matice kladka uvolnila. Případné chvění, které může v systému vzniknout, vede tedy spíše k pevnému utažení závitu.
Neopomeňte: po nastavení kladky je třeba dotáhnout matku. Dále je třeba dbát na to, aby při nastavování excentrických kladek nedošlo k nepřípustnému předpětí ložiska, které by snižovalo životnost zejména typových řad KFR/KFRE a KFRS/KFRSE.
Aby byla zajištěna bezvadná funkce vodícího systému, je třeba dbát na dokonale svislé postavení upínacích otvorů pro vodící kladky vzhledem k pojezdové rovině. Odchylky větší než ± 5’ mohou způsobit enormní opotřebení.
Vodící kolejnice typové řady PFS nevyžadují žádné zvláštní montážní pokyny.
U typových řad PFSH je třeba zajistit, aby směřovala sražená hrana kolejnice na straně dorazu k části stroje, která náraz zachycuje. Tak je zajištěn dobrý kontakt kolejnice s oblastí uchycení lože šrouby.
Vodící kolejnice typové řady AFW a AFWH mohou být sešroubovány s vlastním tělesem pomocí závitových drážek. Další možností upevnění je vytvoření průchozích otvorů. Za účelem správného vyvrtání otvorů jsou profily vybaveny drážkami. Vždy nad šroubovými kanálky a ve středu kolejnice. Při stanovování vzdálenosti mezi šrouby, popř. utahovacích momentů šroubových spojů v šroubové drážce dodržujte pokyny uvedené v tabulce „Pokyny k upevnění“.
Veškeré vodící kolejnice by měly být po namontování a vyrovnání zakolíkovány.
Vodící hřídele typové řady PFW mohou být montovány ve speciálních hřídelových kozlících (dodáváme samostatně).
H & T dodává také i již smontované kolejnice. Tyto jednotky sestávají z hřídelí, které jsou sešroubovány již v závodě s požadovanou podpěrou hřídele. V případě Vašeho zájmu Vám zašleme naši brožurku „Hřídelové vodící systémy s lineárními kuličkovými ložisky“.